כל מה שלא ידעתם על תאונות עבודה
0

work-accidents-important-info

כל תאונה בעבודה מתחילה בעוד יום רגיל של עבודה שבמהלכו משהו משתבש.

תאונת עבודה יכולה לשנות את חייו של הנפגע מן הקצה אל הקצה, בהתאם לסוג הפציעה וחומרתה. האופן שבו העובד/הנפגע יפעל לאחר מכן ישפיע משמעותי על הפיצוי/ הסיוע הכספי שיקבל.

כשעובד נפגע במהלך עבודתו, פגיעה שהסבה לו נזקים גופניים ונזקים כלכליים, הוא רשאי לפנות במספר מסלולים לקבלת פיצוי על הנזקים שנגרמו לו.

בפוליסות הביטוח השונות ובחוקי הביטוח הלאומי קבועים התנאים שבהתקיימן תוכר הפגיעה כתאונת עבודה, הכרה בפגיעה כתאונת עבודה או אי הכרה בה מתחיל כבר בדיווח הראשוני לביטוח הלאומי (המינוח המקצועי טופס ב”ל 250) מהווה תיאור של מהלך האירועים שהביאו לפגיעה הנטענת. לדיווח הראשוני יש חשיבות רבה והוא עלול להשפיע על תוצאות התביעות השונות שמוגשות בעקבות התאונה במסלולים השונים ועל זכויות הנפגע.

ליווי של עו”ד מיומן ומקצועי החל משלב הדיווח הראשוני הוא בעל חשיבות גבוהה להכרה בפגיעה כתאונת עבודה לקבלת תשלומים מהביטוח הלאומי ומגורמים נוספים.

המוסד לביטוח לאומי

זהו המסלול המוכר ביותר של תביעה במסגרתו תובע נפגע בתאונה הכרה בתאונה כתאונת עבודה, הכרה בפגימות כתוצאה מהתאונה, ותשלום דמי פגיעה עבור ימי ההיעדרות מהעבודה (עד 91 יום). בהמשך מוגשת תביעת נכות זמנית וצמיתה – במידה ונותרה נכות.

פוליסת אחריות מעבידים

רובם המכריע של מעסיקים בישראל מבוטחים בביטוח אחריות מעבידים, ובמקרה של פגיעה בתאונת עבודה, יכול העובד שנפצע לפנות בתביעה לחברת הביטוח המבטחת בביטוח מעבידים על מנת לקבל פיצוי על נזקיו השונים. במקרה זה על העובד שנפגע להוכיח כי המעסיק נהג ברשלנות שהביאה לפגיעתו.

פוליסות ביטוח פרטיות

רבים מאיתנו דאגו לבטח את עצמם בביטוח בריאות ו/או ביטוח תאונות אישיות בחברות הביטוח השונות, וישנם גם בעלי פוליסה רבים שאינם מודעים לכך כלל. פוליסות הביטוח מבטחות את המבוטח שנפצע בתאונה, בין היתר בתאונת עבודה, כל אחת בהתאם לפוליסה ולתנאיה, בין היתר בגין אובדן כושר עבודה, נכות מתאונה, מוות מתאונה, שברים, כוויות ועוד.

קרן פנסיה וביטוח מנהלים

כיום, על פי חוק, כל עובד מפריש כספים לקרן פנסיה. במסגרת קרן הפנסיה, מבוטח העובד בביטוח אובדן כושר עבודה. במקרה שבו נפגע המבוטח בתאונה, בין היתר בתאונת עבודה, ובעקבותיה איבד 75% מכושר השתכרותו ולא מסוגל לחזור לעבוד בעבודתו טרם התאונה או בכל עבודה/ עיסוק אחר, הוא זכאי לתשלום פיצויים בגין אובדן כושר עבודתו מקרן הפנסיה, וזאת עד לתום תקופת הביטוח או החלמתו או הגיעו לגיל פרישה או מותו.

ישנן פוליסות ביטוח אשר מכירות בזכאות הנפגע לפיצוי בגין אובדן כושר עבודתו באופן חלקי כאשר איבד 25% או 50% מכושר השתכרותו.

חברות הביטוח והמוסד לביטוח לאומי אינם ממהרים להכיר בכל תאונה כתאונת עבודה ובכיסוי הביטוחי ולא מהססים לדחות תביעות. תביעה באמצעות עו”ד מקצועי ומנוסה תגדיל את סיכוייו של נפגע עבודה למצות את זכויותיו מול הגורמים השונים ולקבל את הפיצוי המירבי בגין פגיעתו.

מקרים בולטים בהם טיפלנו

משרדנו מטפל במקרים רבים של תאונות עבודה, שבמסגרתם, אודות לטיפול מקצועי ומיומן, זכו הנפגעים לתשלומים בסכומים גבוהים, לדוגמה:

א’, הוא עצמאי אשר תוך כדי עבודתו נפל ונפגע בשתי ידיו ובכתף ימין ושמאל. בעקבות התאונה איבד א’ את כושר עבודתו ולא היה מסוגלת לעסוק בעבודתו או בכל עיסוק אחר. בתביעה שהגיש משרדנו למוסד לביטוח לאומי בגין נכות מעבודה, קבע המל”ל כי לא’ נותרה נכות צמיתה בשיעור 19%, בעקבותיה קיבל מענק חד פעמי סך 70,000 ש”ח.

בנוסף, א’ היה מבוטח גם בביטוח תאונות אישיות בחברת הביטוח “הראל”, אשר כללה כיסוי ביטוחי בגין נכות מעבודה ואובדן כושר השתכרות (פיצוי שבועי). בעקבות תביעה שהגיש משרדנו לחברת הביטוח, קיבל א’ פיצוי בסך 101,025 ש”ח בגין אובדן כושר השתכרותו ופיצוי בסך 85,539 ש”ח בגין נכות צמיתה בעקבות התאונה.

בנוסף, א’ היה מבוטח גם בביטוח חיים בחברת הביטוח “מגדל” אשר כללה ביטוח בגין נכות מעבודה ואובדן כושר עבודה. בתביעה שהגיש משרדנו בשמו לחברת הביטוח, קיבל א’ פיצוי בסך 188,143 ש”ח בגין נכותו מהתאונה ופיצוי בסך 220,000 ש”ח בגין אובדן כושר עבודה. סה”כ בגין תאונה זו קיבל א’ מעל ל- 650,000 ש”ח באמצעותנו.

במקרה אחר ייצג משרדנו עובדת שנפגעה במהלך עבודתה, עת החליקה על דשא רטוב ובוצי ונפצעה ברגלה, תוך כדי עבודה. משרדנו  ייצג את העובדת מול את המוסד לביטוח לאומי בתביעת נכות מעבודה אשר קבע כי לתובעת נותרה נכות זמנית בשיעור 100% למשך שנה וחודשיים מיום התאונה בעקבותיה קבלה קצבת נכות, ונכות צמיתה בשיעור 19% נכות בעקבותיה קבלה מענק חד פעמי. סה”כ קבלה התובעת בעקבות תביעתנו במוסד לביטוח לאומי 195,516 ש”ח.

בנוסף, פעל משרדנו בשמה של הנפגעת מול חברת הביטוח “מגדל” אשר ביטחה את המעסיק בביטוח אחריות מעבידים. חברת הביטוח פיצתה את התובעת בגין פגיעתה בעבודה ושילמה לה בעקבותיה 170,000 ש”ח. סה”כ בגין תאונה זו קיבלה מעל ל- 350,000 ש”ח.

למידע נוסף וייעוץ משפטי לחץ כאן